Openingsuren en tarieven.

IJsbaan Kristallijn is dit seizoen geopend van 9/23/2023 tot en met 4/19/2024

Check regelmatig onze socials en website voor updates.


 

Bij ons kan u gratis gebruikmaken van onze huurschaatsen.

U kan deze terugvinden in onze kleedkamer en kiezen in de zelfbedieningsrekken.

 

Wenst u een factuur te ontvangen voor uw schaatsuitstap en/of verbruik in de horeca?

Voor de horeca: gelieve ons hiervan op voorhand over in te lichten per e-mail naar reservatie@kristallijn.be

Voor het schaatsen: dient u een reservatieformulier voor 'bedrijven' in te vullen.

Je ontvangt een bevestiging binnen de 48u.

Tarief
Inkom per persoon € 8
Groepsinkom (> 15p) € 7
12 beurtenkaart € 80
25 beurtenkaart € 160

Vrijdag

14:00 - 16:30: Publiek
17:00 - 18:30: Publiek
18:45 - 19:45: Kunstschaatsen
20:00 - 21:30: Publiek
21:30 - 22:30: Kunstschaatsen

Schaatsen

bij Kristallijn

Ligging.

IJsbaan Kristallijn
Warmoezeniersweg 20
9000 Gent

Hoe ijsbaan Kristallijn bereiken?

Langs E17 : 

Afrit U.Z.G. en 4 maal rechts afslaan:

1-Ottergemsesteenweg 
2-Moutstraat
3-Warmoezeniersweg
4-Kristallijn.

Vanuit de stad : 

-Vanaf het stadscentrum (Heuvelpoort): Stropkaai inrijden en Schelde blijven volgen tot ijsbaan.
-Vanaf het Sint-Pietersstation: Burggravenlaan nemen en voor het viaduct links afslaan en dan rechts onder het viaduct de Schelde blijven volgen tot ijsbaan Kristallijn. 

Met de fiets : 
Vanaf het station van Gent-Sint-Pieters of Gent-Dampoort kan je ook een Blue-bike huren. Registreer je via de website of in het fietspunt van Gent-Sint-Pieters.
Met je persoonlijke kaart haal je je fiets en kan je vertrekken. Vanaf september 2012 kan dit zelfs 24/7, in 40 stations in België en met slechts 1 abonnement.
Meer info vind je op www.blue-bike.be.

Klik hier voor Busdienst

IJsbaan

Kristallijn

Contact.

U kan ons ook steeds bereiken op 09/222 10 10 of via info@kristallijn.be .

Kristallijn

waar vrienden zijn

Busdienst.

Naar aanleiding van het schrappen van bus 65/67 komt er na meer dan 20 jaar geen Lijnbus meer tot aan de ijsbaan. Reden? Economisch onvoldoende interessant en een slechtere doorstroming aan de Palinghuizen sinds het circulatieplan.

Scholen, jeugdverenigingen, clubleden, gewone bezoekers... kortom 100den reizigers die dagelijks, wekelijks of nu en dan de bus namen tot aan de parking van de ijsbaan, moeten nu de volledige Warmoezeniersweg te voet afleggen. Dit is een zeer slecht verlichte en lange straat met een onveilige verkeerssituatie voor voetgangers aangezien er geen voetpad is. Voor kleine kinderen en mensen die slecht te been zijn, mensen zonder auto of zonder mogelijkheid tot fietsen is het bereiken van de ijsbaan een haast onhaalbare kaart. Dit is een jammere zaak die meer mensen raakt dan men zou denken. Vele klachten en verontwaardigde reacties kwamen reeds binnen.

Oplossing? Wij vermoeden dat bus 19 een mogelijke oplossing zou kunnen bieden. Deze bus rijdt nu langs de Ghelamco en stopt aan de dichtsbijzijnde halte in de Ruststraat zo'n 1,8km van de ijsbaan.

Had u graag opnieuw een Lijnbus gezien tot aan de ijsbaan? Teken dan deze petitie. We hopen met deze petitie de openbare vervoersmaatschappij en de Gentse politiek te overtuigen Kristallijn als busstop te herbestemmen. 



IJsbaan Kristallijn: Halte 21546

https://www.petities.com/opnieuw_inzetten_van_lijnbus_naar_ijsbaan_kristallijn_gent?u=3815074&utm_source=fb_share&fbclid=IwAR12XeNRs03nfrYCBsCF3aIQiPgB6PpNTgAztk3zE6iNCu0ZGscZFGdSJ0k

Kristallijn

Meer dan ijs

Technische werking.

Schaatsen

Winterpret

Voorgeschiedenis.

Bij de aanvang van de jaren '80 werd met het idee gespeeld om een ijsbaan in Oost-Vlaanderen te bouwen. Het zou de eerste in deze provincie worden.
In de loop van 1980 en 1981 startten wij met de studie van de markt, rentabiliteit en financiering. De eerste contacten met het stadsbestuur van Gent vonden plaats.
In 1982 werden alle plannen concreet uitgewerkt inzake gebouw, koeltechniek, isolatie en recuperatieverwarming. Na een paar (gestrande) pogingen in en rond Gent, wordt uiteindelijk, samen met het stadsbestuur, de geschikte bouwgrond voor sport en recreatie aan de Warmoezeniersweg gevonden.
Op 30 mei 1983 werd de bouwvergunning afgeleverd, waarna de graafwerken startten in augustus 1984. Op 30 november 1985, opent in aanwezigheid van toenmalig Eerste Minister Wilfried Martens, IJsbaan Kristallijn haar deuren. 

Samen met de ijsstadia van Wilrijk en Lommel heeft Kristallijn een afgebakende 200m baan rond het olympisch ijsveld. De totale oppervlakte van het ijs overstijgt ruim de 3000m².Onder het ijs (10 centimeter dik) bevinden zich in de gepolierde beton kilometers koelpijpen met daaronder een stabilisatie- en isolatielaag van anderhalve meter. Vervolgens ligt onder deze volledige oppervlakte, merkwaardig genoeg, een verwarmingsbatterij als buffer tegen het opvriezen van de ondergrond. De vrijgekomen warmte van de compressoren wordt hiertoe aangewend en deze verwarmt ook de cafetaria, ijsbaan en andere ruimtes.

Tijdens de zomersluiting wordt de tijd benut om het grote gebouw terug piekfijn in orde te maken voor het volgende schaatsseizoen. Gedurende deze periode is er ruimte voor eventuele grote aanpassingen.
Zo zette bijvoorbeeld in 2006 Kristallijn de toon met een indoor-ammoniakvrije-ijsvloer. Deze dure investering werd gedaan uit respect voor het milieu, de veiligheid én het comfort van onze bezoekers.

Vaste waarden in de evenementenkalender zijn het niet te missen jaarlijks gala van de Gentse Schaatsclub Kristallijn (midden maart) en het Jongeren Shorttrack Paastornooi. Vergeet hiernaast niet het volledige seizoen lang sport, plezier en amusement voor honderdduizenden schaatsers op alle publieke beurten.

Winterpret

In Gent

Kristallijn in de pers.

IJsbaan

Kristallijn